iWlz vanaf 1 januari 2021

Vanaf januari 2021 zullen de nieuwe berichten cf. de informatiestandaard iWlz release 2.2 in gebruik genomen worden.

De belangrijkste wijziging zit in de tabel leveringsstatussen en de toevoeging van een classificatie bij de leverings(wachtlijst)status. Vanaf 1-1-2021 moeten voor alle cliënten met de leveringsstatus actief wachtend, niet actief wachtend of niet-wachtend een nieuwe leveringsstatus én classificatie worden opgegeven. De verwachting is dat het ZIN met een conversiebestand komt, waarin deze wijzigingen en ‘melding aanvang zorg’-berichten aan de zorgkantoren kunnen worden doorgegeven. Wanneer dit niet het geval is, zullen er mutatieberichten op 1 januari verstuurd moeten worden.

Ons advies: neemt u hier ruim de tijd voor. Op deze wijze bent u goed voorbereid, komt u niet voor verrassingen te staan en loopt u niet tegen vertragingen op in uw zorgregistratie- en declaratieproces.

Wat is de kern van de wijzigingen, waarop moet u letten en wat dit betekent voor uw bedrijfsvoering?

De antwoorden hierop kunt u terugvinden in de factsheet. 'Wijzigingen informatiestandaard iWlz release 2.2'.
Na het invullen van het onderstaande formulier kunt u de factsheet downloaden.

Uiteraard kunnen onze consulenten u bij de overgang naar deze release ondersteunen. Neemt u hiervoor contact met ons op.

    Inschrijven nieuwsbrief
    Ontvang maximaal één keer per 6 weken onze nieuwsbrief, vol actueel nieuws en handige tips uit de praktijk.
    U kunt zich op elk gewenst moment weer uitschrijven.