Een APK van uw ECD, waarom eigenlijk?

KEI experts in de zorg vindt het belangrijk dat een zorgorganisatie een Elektronisch Cliëntendossier (ECD) heeft wat past bij de zorgvisie van de organisatie. Daarnaast is het optimaal gebruik maken van het ECD van belang voor cliënten en medewerkers. Het is hierom van belang om jaarlijkse of bij grote veranderingen van wet- en regelgeving of organisatieveranderingen een APK van het ECD uit te voeren.

Gebruikerstevredenheid en optimalisatie

Hoe zit het met de gebruikerstevredenheid van het ECD? Worden de mogelijkheden van het ECD nog optimaal benut? Past de inrichting van het ECD nog bij de huidige werkwijze van en visie op de zorg?

Door middel van een Quickscan bestaande uit interviews met de diverse gebruikersgroepen en een scan van (de inrichting van) het ECD brengt KEI dit voor de organisatie in kaart. Het rapport, dat op basis van de diverse interviews wordt opgeleverd, laat de belangrijkste verbeterpunten zien. Uiteraard wordt ook aangegeven wat er goed gaat. Daarnaast worden ook een aantal Quick Wins om de gebruikerstevredenheid van het ECD te kunnen verhogen, benoemd. Onze ervaring is dat medewerkers die tevreden zijn met het ECD een grotere bereidheid hebben om hier mee te werken en er minder registratie- en rapportagefouten plaatsvinden.

Dit is nog niet alles!

Zoals je leest zijn we druk bezig met het inzichtelijk maken van de diensten die wij omtrent het ECD kunnen leveren. Daarnaast staat er in mei een webinar op de planning. Dit webinar is nog volop in ontwikkeling met de laatste actuele vraagstukken, maar indien er behoefte is aan een webinar over een specifiek onderwerp dan horen we dat natuurlijk graag!

Nieuwsgierig?

We houden je op de hoogte via de nieuwsbrieven en LinkedIn. Voor meer informatie kun je natuurlijk ook altijd contact opnemen, we denken graag met je mee.